شریف لک‌زایی

اخبار، گفتگوها، یادداشتها، مصاحبه ها و مقاله های دکتر شریف لک زایی

برگزاری سومین یادواره سردار شهید لک زایی در خاش
ساعت ۱:۱٢ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٢۸ مهر ۱۳٩٤  کلمات کلیدی: حبیب لک زایی ، سیستان و بلوچستان ، یادواره شهدا ، وبلاگ

سردار معروفی گفت: امروز دعوا و جدال دشمن با مسلمانان بر سر شیعه و سنی نیست بلکه بر سر اسلام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، سردار حسین معروفی صبح امروز در مراسم سومین یادواره سردار شهید حاج حبیب لک زایی و بزرگداشت سردار شهید همدانی و حجت‌الاسلام توکلی در شهرستان خاش اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس همه حکومت‌های شرق و غرب برای براندازی ایران اسلامی باهم متحد شدند اما با ایستادگی رزمندگان و شهدای ما راه به جایی نبردند.

فرمانده سپاه سلمان افزود: شهدای ما تا پای جان در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند، از خاک میهن پاسداری کردند زیرا روحیه استکبارستیزی و خودباوری در وجدشان نهادینه شده بود.

 


 
برگزاری سومین سالگرد شهادت سردار لک زایی در نیمروز
ساعت ۱:٠٩ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٢۸ مهر ۱۳٩٤  کلمات کلیدی: حبیب لک زایی ، سیستان و بلوچستان ، گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص)

سردار سرلشکر مصطفی ایزدی بعد از ظهر روز پنجشنبه 23 مهر ماه در سومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حبیب لک زایی در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان نیمروز که با حضور جمعی از مسئولان و خانواده شهدا برگزار شد، اظهار کرد: شهید حاج حبیب لک زایی شخصیت ممتازی در کشور و سیستان و بلوچستان بود که برای توسعه امنیت در این استان تلاش بسیاری انجام داده و یاد و خاطره‌اش همیشه در دل ها زنده است.

معاون امور راهبردی و اشراف ستاد فرماندهی معظم کل قوا افزود: شهید لک زایی می‎تواند برای جوانان ما یک الگوی خوب باشد، امروز که دور هم جمع شده‎ایم باید ببینیم چگونه می‌توانیم راه این شهید بزرگوار و سایر همرزمانشان را طی کنیم.

این مسئول ادامه داد: قطعا شهدا به واسطه اعمال و نیت‌های پاک و خالص به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.


 
ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند نگارش فرهنگی است
ساعت ۱:٠٧ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٥ مهر ۱۳٩٤  کلمات کلیدی: دفاع مقدس ، گفت و شنود ، وبلاگ ، پرشین بلاگ

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: امروزه نخبگان و نویسندگان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نقش بسیار پررنگی دارند و در واقع باید برای تقویت این فرهنگ، نگارش فرهنگی داشته باشیم.


 
المفهوم القرأنی لـ"الوسطیة" من منظور الإمام الخمینی(رض)
ساعت ۱:٠٥ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٥ مهر ۱۳٩٤  کلمات کلیدی: مطالب عربی ، امام خمینی ، اعتدال ، وبلاگ

طهران – إکنا: أکّد الأکادیمی الایرانی، "شریف لک زایی" أن الوسطیة من منظور الإمام الخمینی(رض) هی الصراط المستقیم الذی یتحدث عنه القرآن الکریم.

وفی حوار خاص مع وکالة الأنباء القرآنیة الدولیة(إکنا) أنه قال مدیر قسم الفلسفة السیاسیة فی مرکز أبحاث العلوم والفکر السیاسی فی ایران، شریف لک زایی، إن الوسطیة من منظور الإمام الخمینی(ره) هی الصراط المستقیم الذی یتحدث عنه القرآن الکریم، مضیفاً أن هذه الرؤیة قدوردت فی کتابی "سر الصلاة" و"آداب الصلاة" للإمام الخمینی(ره).


 
معنای قرآنی اعتدال از نظر امام خمینی(ره)
ساعت ۱:٠۳ ‎ق.ظ روز یکشنبه ٥ مهر ۱۳٩٤  کلمات کلیدی: امام خمینی ، اعتدال ، گفت و شنود ، وبلاگ

گروه اندیشه: لک‌زایی معتقد است امام خمینی(ره) مفهوم «اعتدال» را از قرآن اخذ کرده و آن همان گام گذاشتن در مسیر «صراط المستقیم» است. امام در کتاب «سر الصلاه» و «آداب الصلاه» حد اعتدال را «صراط المستقیم» می‌داند.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) قصد دارد ضمن برگزاری همایش بین‌المللی قرآن و امام خمینی(ره) به بررسی موضوعاتی نظیر اصول، مبانی و روش تفسیری قرآن از منظر امام خمینی(ره) و جایگاه و نقش قرآن در اندیشه نظری و  سیره اجتماعی و سیاسی امام خمینی بپردازد. در همین راستا، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در گفت‌وگو با صاحب‌نظران به بررسی ابعاد اندیشه قرآنی امام خمینی(ره) می‌پردازد.
شریف لک‌زایی، مدیر گروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: مراد و منظور امام خمینی(ره) از مفهوم «اعتدال» همان گام گذاشتن در مسیر «صراط المستقیم» است. امام در کتاب «سر الصلاه» و «آداب الصلاه» حد اعتدال را «صراط المستقیم» می‌دانند. و با استناد به آیه «صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ: راه آنان که گرامى‏‌شان داشته‏‌اى نه [راه] مغضوبان و نه [راه] گمراهان»(الفاتحه/7)، تصریح دارند که اعتدال همان صراط مستقیم است که در مقابل افراط و تفریط قرار می‌گیرد.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) بحث تقوای باطنی را نیز بر همین مبنا مورد توجه قرار می‌دهند. در واقع از نگاه ایشان تقوای باطن همان دوری کردن از افراط و تفریط است، به تعبیر امام انسان اعتدال را باید نگه دارد و یک نوع میانه‌روی و حد وسط  را حفظ کند.